Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

Львівський державний
університет
фізичної культури
імені Івана Боберського

КАФЕДРА ОЛІМПІЙСЬКОГО, ПРОФЕСІЙНОГО ТА АДАПТИВНОГО СПОРТУ

вул. Костюшка, 11, м. Львів, каб. 220

(головний корпус ЛДУФК)

 

+38 (032) 260-32-57

 

tmos@ldufk.edu.ua

▶ ПОДІЇ ТА НОВИНИ КАФЕДРИ

▶ ІСТОРІЯ КАФЕДРИ

Розгорнути більше

▶ КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ

Розгорнути більше

КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ

КАФЕДРИ ТЕОРІЇ СПОРТУ ТА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

  1. НОРМАТИВНА БАЗА КОНЦЕПЦІЇ
  • Нормативно-правовою базою цієї Концепції є Закон України «Про вищу освіту»; Закон України «Про наукову та науково-педагогічну діяльність»; Статут Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського; Стратегія розвитку Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського на 2019-2029 рр.; Положення про кафедру теорії спорту та фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського.
  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

2.1. Кафедра теорії спорту та фізичної культури (далі – кафедра) – структурний підрозділ Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського (далі – Університету), що проводить навчальну та навчально-методичну роботу з освітніх спеціальностей, спеціалізацій і навчальних дисциплін і також  здійснює наукову та науково-дослідну діяльність, проводить підготовку науково-педагогічних та наукових кадрів вищої кваліфікації;

2.2. Робота кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції;

2.3. Кафедру створено рішенням Вченої ради Університету, до її складу входить не менше ніж 5 науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж 3 з яких мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання;

2.4. Рішення про організацію, реорганізацію, ліквідацію і перейменування кафедри теорії спорту та фізичної культури ухвалюється Вченою радою Університету і затверджується наказом Ректора;

2.5. Кафедра функціонує відповідно до Статуту Університету, Правил внутрішнього розпорядку і чинного Положення про кафедру;

2.6. Кафедра підпорядковується Ректору Університету, проректорам та декану факультету фізичної культури і спорту;

2.7. Робота кафедри теорії спорту та фізичної культури здійснюється відповідно до річного плану роботи за всіма видами діяльності: навчальної, методичної, наукової, спортивної, профорієнтаційної, виховної та організаційної.

  1. ЗАВДАННЯ КАФЕДРИ

3.1. Основними завданнями кафедри є:

  • Забезпечення дотримання Стандартів вищої освіти зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт  у реалізації освітньо-професійних та освітньо-наукових програм;
  • Створення, реалізація та удосконалення освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки здобувачів вищої освіти І-ІІІ рівнів; програм перепідготовки й підвищення кваліфікації фахівців зі спеціальності 017 – фізична культура і спорт;
  • Впровадження єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;
  • Організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи;
  • Розробка й затвердження засобів діагностики та єдиних критеріїв оцінювання рівня знань здобувачів вищої освіти;.
  • Впровадження інноваційних форм та засобів навчання з використанням віддаленого зв’язку, зокрема через сайт дистанційного навчання Університету;
  • Ініціювання та проведення навчально-методичних і наукових заходів.
  1. ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
  • Кафедра здійснює підготовку здобувачів вищої освіти зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт і бере участь у підготовці здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 014.11 – Середня освіта (фізична культура), 024 – Хореографія, 073 – Менеджмент, 227 – Фізична терапія, ерготерапія,241 – Готельно-ресторанна справа, 242 – Туризм та інших, відповідно до освітньо-професійних та освітньо-наукових програм;
  • Кафедра розробляє та постійно актуалізує навчальні програми, робочі програми навчальних дисциплін та практик, визначає форми контролю та здійснює поточний й підсумковий контроль якості знань здобувачів вищої освіти у межах дисциплін, визначених навчальними планами шляхом проведення залікових та екзаменаційних сесій, попереднього розгляду кваліфікаційних робіт першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього  (освітньо-наукового) рівнів, а також участі у їхній державній атестації;
  • Науково-педагогічні працівники кафедри проводять навчальні заняття відповідно до навчального графіку та розкладу занять;
  • Кафедра здійснює керівництво науково-дослідною роботою студентів, організацію роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
  • Кафедра бере участь у здійсненні науково-методичного супроводу міжнародних, всеукраїнських, місцевих та галузевих заходів (конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів, круглих столів, творчих майстерень), організації взаємодії з іншими навчальними закладами;
  • Науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь у підготовці матеріалів до навчальних, наукових, навчально-методичних та періодичних фахових видань;
  • Кафедра здійснює постійний контроль якості освітнього процесу, організацію педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також контрольних і взаємних відвідувань;
  • Кафедра здійснює клопотання щодо присвоєння вчених звань професора і доцента працівникам кафедр;
  • Кафедра, в особах наукових консультантів та наукових керівників, здійснює консультування та керівництво підготовкою дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук і ступеня доктора філософії; обговорення представлених досліджень на засіданнях кафедри і міжкафедральних семінарах; підготовку відгуків на дисертації та автореферати дисертацій за профілем кафедри, що надійшли до Університету;
  • Кафедра може брати участь у всіх наукових та громадських заходах Університету;
  • Кафедра активно співпрацює зі стейкхолдерами з метою удосконалення освітнього процесу та результатів навчання.
  1. НАПРЯМИ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ

5.1. Напрями розвитку кафедри у сфері навчально-методичної діяльності та освітнього процесу:

  • Акредитація освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за І (бакалаврським) рівнем вищої освіти;
  • Акредитація освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за ІІ (магістерським) рівнем вищої освіти;
  • Актуалізація освітньо-наукової програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за ІІІ (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти;
  • Опрацювання можливості запровадження освітньо-професійної програми «Спортивна нутриціологія» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за І (бакалаврським) та/або ІІ (магістерським) рівнем вищої освіти;
  • Підготовка підручника «Професійний спорт» / «Загальна теорія професійного спорту» для здобувачів вищої освіти І (бакалаврського) рівня;
  • Підготовка інтерактивного навчального посібника «Загальна теорія підготовки спортсменів» для здобувачів вищої освіти І (бакалаврського) рівня;
  • Актуалізація методик викладання навчальних дисциплін, першочергово з використанням інтерактивних засобів;
  • Імплементація результатів наукових досліджень науково-педагогічних працівників кафедри у програми навчальних дисциплін кафедри, активізація роботи з запровадження програми візит-професорів;
  • Забезпечення оволодіння основним контентом навчальних дисциплін кафедри усіма науково-педагогічними працівниками кафедри;
  • Активізація залучення стейкхолдерiв до участі в освітньому процесі;
  • Удосконалення навчально-методичних матеріалів сайту дистанційного навчання Університету;
  • Продовження експерименту з удосконалення та цифровізації документів планування та обліку навчального навантаження;
  • Продовження моніторингу якості освітнього процесу науково-педагогічних працівників кафедри;
  • Затвердження Положення та організація роботи методичного семінару кафедри;
  • Пошук можливості запровадження освітньо-професійних програм подвійного дипломування здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти;
  • Постійний моніторинг освітньо-професійних програм зі спеціальності 017 Фізична культура та спорт дотримання вимог Стандартів вищої освіти України;
  • Постійний моніторинг освітньо-професійних програм на предмет можливості удосконалення вільної освітньої траєкторії;
  • Моніторинг можливості запровадження інклюзивної освіти;
  • Підготовка пропозицій щодо запровадження дистанційної форми освіти;
  • Підготовка пропозицій щодо запровадження освітньо-професійних програм англійською мовою;
  • Активізація участі науково-педагогічних працівників кафедри в програмах академічної мобільності;
  • Сприяння стажуванню науково-педагогічних працівників кафедри в закладах вищої освіти в Україні та за її межами;
  • Промоція освітньо-професійних програм кафедри в медійному просторі.
  • 5.2. Напрями розвитку кафедри у сфері наукової та науково-технічної діяльності:
    • Продовження виконання тем науково-дослідної роботи, що зареєстровані в установленому порядку;
    • Підготовка пропозицій щодо перспективної тематики наукових досліджень зі спеціальності 017 Фізична культура та спорт;
    • Забезпечення підтримки проведення наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням потреб суспільства та Університету;
    • Сприяння публікаційній активності науково-педагогічних працівників кафедри;
    • Підготовка монографії «Тактика у сучасних олімпійських спортивних єдиноборствах»;
    • Укладення та реалізація угоди про науково-технічну, дослідницьку, освітню та демонстраційну співпрацю з  Науково-дослідним центром сучасної кінезіології;
    • Активізація науково-дослідної роботи студентів, залучення здобувачів вищої освіти до виконання наукових досліджень плану науково-дослідної роботи Університету;
    • Продовження активної участі науково-педагогічних працівників, аспірантів і докторантів у міжнародних наукових конференціях;
    • Опрацювання можливості проведення на базі кафедри міжнародного наукового заходу;
    • Активізація підготовки та реалізації спільних міжнародних наукових проектів, а також участі у міжнародних грантових проектах;
    • Промоція наукової та науково-технічної діяльності кафедри в медійному просторі.

5.3. Напрями розвитку кафедри у сфері спортивної діяльності:

  • Участь науково-педагогічних працівників кафедри та здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти у консультуванні тренерів та спортсменів;
  • Участь науково-педагогічних працівників кафедри та здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти в професійній орієнтації членів збірних команд України з метою залучення їх до навчання в Університеті
  • Співпраця з федераціями видів спорту з питань проведення актуальних прикладних наукових досліджень;
  • Промоція спортивної діяльності кафедри в медійному просторі.
  • 5.4. Напрями розвитку кафедри у сфері виховної діяльності:
  • Формування національної свідомості, розвиток почуття гідності, самоповаги, формування у особистості патріота та громадянина;
  • Збереження та примноження українських традицій, шанобливого ставлення до українських свят та державної символіки;
  • Формування політичної, правової та комунікативної культури;
  • Формування поваги і любові до своєї землі, свого міста, до Університету;
  • Формування свідомого, творчого ставлення до праці, навчання, оволодіння професією;
  • Виховання культури поведінки студентів в Університеті, гуртожитках та за їх межами;
  • Розвиток самостійності та ініціативності у студентів, залучення їх до активної участі у громадському житті;
  • Промоція діяльності кафедри та Університету в медійному просторі
  • 5.5. Напрями розвитку кафедри у сфері кадрового забезпечення:
  • Створення сприятливих умов науково-педагогічним працівникам для високоефективної інтеграції дослідницької та викладацької діяльності;
  • Стимулювання науково-педагогічних працівників до здобуття ступеня доктора філософії, наукового ступеня доктора наук, вчених звань доцента та професора:
  •  

5.5.3.1. Здобуття ступеня доктора філософії – викл. Михальчук С.А.;

5.5.3.2. Здобуття ступеня доктора філософії – викл. Лазурко Ю.М.;

5.5.3.3. Здобуття наукового ступеня доктора наук – доцент Хіменес Х.Р.;

5.5.3.4. Отримання вченого звання доцента – д-р філософії Наконечний Р.Б;

5.5.3.5. Отримання вченого звання професора – канд.наук, доцент Антонов С.В. (п.3 розділу ІІ Порядку присвоєння вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам);

5.5.3.6. Підготовка докторської дисертації, вступ до докторантури – доцент Нерода Н.В.;

5.5.3.7. Обгрунтування теми та виконання докторської дисертації – доцент Смирновський С.Б.

 

 

▶ ДИСЦИПЛІНИ КАФЕДРИ

Розгорнути більше

Бакалаврат

Вступ до спеціальності (основна дисципліна)

Загальна теорія адаптивного спорту (ФТтаР – вибіркова дисципліна)

Загальна теорія адаптивного спорту (ФКіС – основна дисципліна)

Загальна теорія підготовки спортсменів (основна дисципліна)

Загальна теорія професійного спорту (основна дисципліна)

Олімпійський і професійний спорт (основна дисципліна)

Олімпійський спорт (основна дисципліна)

Основи теорії і методики спортивного тренування (основна дисципліна)

Магістратура

Адаптивна фізична культура і спорт (основна дисципліна)

Адаптивний спорт (основна дисципліна)

Деонтологія професійної діяльності в АС та СВВ (основна дисципліна)

Організація науково-дослідної роботи у фізичній культурі та спорті (основна дисципліна)

Основи антидопінгового контролю у спорті (основна дисципліна)

Підготовка національних збірних команд до Олімпійських ігор (основна дисципліна)

Професійний спорт (основна дисципліна)

Система підготовки спортсменів (основна дисципліна)

Теорія і методика спорту вищих досягнень (вибіркова дисципліна)

– Практикум ФКіС (вибіркова дисципліна)

– Практикум з видів адаптивного спорту за нозологіями (АС та СВВ) (вибіркова дисципліна)

Аспірантура

Методологія наукового дослідження та наукової діяльності (основна дисципліна)

Система підготовки спортсменів у сучасному спорті вищих досягнень (вибіркова дисципліна)

Теорія і методика фізичної культури і спорту (основна дисципліна)

 

▶ ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

Розгорнути більше

Викладачі кафедри активно займаються профорієнтаційною роботою доносячи важливість вищої спортивної освіти юним спортсменам, задля очікуваного приросту студентів ЛДУФК ім. Ів. Боберського у майбутньому.

Антонов Сергій Васильович проводив профорієнтаційну роботу в КЗ СДЮШОР “Електрон” ім. Богдана Кокота та Львівській обл. федерації зі стрільби з лука. В 2024 році до ЛДУФК ім. Ів. Боберського вступило – 3 особи.

Лазурко Юлія Миколаївна проводила профорієнтаційну роботу на базі клубу професійних єдиноборств Юніон. На даний момент троє студентів вже навчаються в ЛДУФК ім. Ів. Боберського.

Смирновський Сергій Борисович проводив профорієнтаційну роботу з спортсменами, які навчаються в дитячо-юнацькій спортивній школа імені О. Демʼянюка. В 2024 році на навчання вступили двоє осіб.

Михальчук Соломія Андріанівна проводила профорієнтаційну роботу зі спортсменами в наступних організаціях: ГО ” Львівська обласна федерація самбо та рукопашного бою”; ГО “Львівська обласна федерація самбо”; ГО “Львівська обласна федерація рукопашного бою”; ММА центр Львів; СК “Одіссей”; СК “Антей” та СК “Хануман”. Троє спортсменів завдяки цьому поповнили ряди студентів ЛДУФК ім. Ів. Боберського у 2024 році.

Наконечний Роман Богданович проводив профорієнтаційну роботу з юними футболістами в КЗ ДЮСШ “Карпати”. Вступили в ЛДУФК ім. Ів. Боберського п’ятеро з них.

Прокрутка до верху