Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

LDUFK_New_Logo
Львівський державний
університет
фізичної культури
імені Івана Боберського

КАФЕДРА ОЛІМПІЙСЬКОГО, ПРОФЕСІЙНОГО ТА АДАПТИВНОГО СПОРТУ

вул. Костюшка, 11, м. Львів, каб. 220

(головний корпус ЛДУФК)

 

+38 (032) 260-32-57

 

tmos@ldufk.edu.ua

▶ ПОДІЇ ТА НОВИНИ КАФЕДРИ

▶ ІСТОРІЯ КАФЕДРИ

Розгорнути більше

▶ КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ

Розгорнути більше

КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ

КАФЕДРИ ТЕОРІЇ СПОРТУ ТА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

  1. НОРМАТИВНА БАЗА КОНЦЕПЦІЇ
  • Нормативно-правовою базою цієї Концепції є Закон України «Про вищу освіту»; Закон України «Про наукову та науково-педагогічну діяльність»; Статут Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського; Стратегія розвитку Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського на 2019-2029 рр.; Положення про кафедру теорії спорту та фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського.
  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

2.1. Кафедра теорії спорту та фізичної культури (далі – кафедра) – структурний підрозділ Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського (далі – Університету), що проводить навчальну та навчально-методичну роботу з освітніх спеціальностей, спеціалізацій і навчальних дисциплін і також  здійснює наукову та науково-дослідну діяльність, проводить підготовку науково-педагогічних та наукових кадрів вищої кваліфікації;

2.2. Робота кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції;

2.3. Кафедру створено рішенням Вченої ради Університету, до її складу входить не менше ніж 5 науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж 3 з яких мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання;

2.4. Рішення про організацію, реорганізацію, ліквідацію і перейменування кафедри теорії спорту та фізичної культури ухвалюється Вченою радою Університету і затверджується наказом Ректора;

2.5. Кафедра функціонує відповідно до Статуту Університету, Правил внутрішнього розпорядку і чинного Положення про кафедру;

2.6. Кафедра підпорядковується Ректору Університету, проректорам та декану факультету фізичної культури і спорту;

2.7. Робота кафедри теорії спорту та фізичної культури здійснюється відповідно до річного плану роботи за всіма видами діяльності: навчальної, методичної, наукової, спортивної, профорієнтаційної, виховної та організаційної.

  1. ЗАВДАННЯ КАФЕДРИ

3.1. Основними завданнями кафедри є:

  • Забезпечення дотримання Стандартів вищої освіти зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт  у реалізації освітньо-професійних та освітньо-наукових програм;
  • Створення, реалізація та удосконалення освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки здобувачів вищої освіти І-ІІІ рівнів; програм перепідготовки й підвищення кваліфікації фахівців зі спеціальності 017 – фізична культура і спорт;
  • Впровадження єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;
  • Організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи;
  • Розробка й затвердження засобів діагностики та єдиних критеріїв оцінювання рівня знань здобувачів вищої освіти;.
  • Впровадження інноваційних форм та засобів навчання з використанням віддаленого зв’язку, зокрема через сайт дистанційного навчання Університету;
  • Ініціювання та проведення навчально-методичних і наукових заходів.
  1. ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
  • Кафедра здійснює підготовку здобувачів вищої освіти зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт і бере участь у підготовці здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 014.11 – Середня освіта (фізична культура), 024 – Хореографія, 073 – Менеджмент, 227 – Фізична терапія, ерготерапія,241 – Готельно-ресторанна справа, 242 – Туризм та інших, відповідно до освітньо-професійних та освітньо-наукових програм;
  • Кафедра розробляє та постійно актуалізує навчальні програми, робочі програми навчальних дисциплін та практик, визначає форми контролю та здійснює поточний й підсумковий контроль якості знань здобувачів вищої освіти у межах дисциплін, визначених навчальними планами шляхом проведення залікових та екзаменаційних сесій, попереднього розгляду кваліфікаційних робіт першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього  (освітньо-наукового) рівнів, а також участі у їхній державній атестації;
  • Науково-педагогічні працівники кафедри проводять навчальні заняття відповідно до навчального графіку та розкладу занять;
  • Кафедра здійснює керівництво науково-дослідною роботою студентів, організацію роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
  • Кафедра бере участь у здійсненні науково-методичного супроводу міжнародних, всеукраїнських, місцевих та галузевих заходів (конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів, круглих столів, творчих майстерень), організації взаємодії з іншими навчальними закладами;
  • Науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь у підготовці матеріалів до навчальних, наукових, навчально-методичних та періодичних фахових видань;
  • Кафедра здійснює постійний контроль якості освітнього процесу, організацію педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також контрольних і взаємних відвідувань;
  • Кафедра здійснює клопотання щодо присвоєння вчених звань професора і доцента працівникам кафедр;
  • Кафедра, в особах наукових консультантів та наукових керівників, здійснює консультування та керівництво підготовкою дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук і ступеня доктора філософії; обговорення представлених досліджень на засіданнях кафедри і міжкафедральних семінарах; підготовку відгуків на дисертації та автореферати дисертацій за профілем кафедри, що надійшли до Університету;
  • Кафедра може брати участь у всіх наукових та громадських заходах Університету;
  • Кафедра активно співпрацює зі стейкхолдерами з метою удосконалення освітнього процесу та результатів навчання.
  1. НАПРЯМИ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ

5.1. Напрями розвитку кафедри у сфері навчально-методичної діяльності та освітнього процесу:

  • Акредитація освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за І (бакалаврським) рівнем вищої освіти;
  • Акредитація освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за ІІ (магістерським) рівнем вищої освіти;
  • Актуалізація освітньо-наукової програми «Фізична культура та спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за ІІІ (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти;
  • Опрацювання можливості запровадження освітньо-професійної програми «Спортивна нутриціологія» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт за І (бакалаврським) та/або ІІ (магістерським) рівнем вищої освіти;
  • Підготовка підручника «Професійний спорт» / «Загальна теорія професійного спорту» для здобувачів вищої освіти І (бакалаврського) рівня;
  • Підготовка інтерактивного навчального посібника «Загальна теорія підготовки спортсменів» для здобувачів вищої освіти І (бакалаврського) рівня;
  • Актуалізація методик викладання навчальних дисциплін, першочергово з використанням інтерактивних засобів;
  • Імплементація результатів наукових досліджень науково-педагогічних працівників кафедри у програми навчальних дисциплін кафедри, активізація роботи з запровадження програми візит-професорів;
  • Забезпечення оволодіння основним контентом навчальних дисциплін кафедри усіма науково-педагогічними працівниками кафедри;
  • Активізація залучення стейкхолдерiв до участі в освітньому процесі;
  • Удосконалення навчально-методичних матеріалів сайту дистанційного навчання Університету;
  • Продовження експерименту з удосконалення та цифровізації документів планування та обліку навчального навантаження;
  • Продовження моніторингу якості освітнього процесу науково-педагогічних працівників кафедри;
  • Затвердження Положення та організація роботи методичного семінару кафедри;
  • Пошук можливості запровадження освітньо-професійних програм подвійного дипломування здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти;
  • Постійний моніторинг освітньо-професійних програм зі спеціальності 017 Фізична культура та спорт дотримання вимог Стандартів вищої освіти України;
  • Постійний моніторинг освітньо-професійних програм на предмет можливості удосконалення вільної освітньої траєкторії;
  • Моніторинг можливості запровадження інклюзивної освіти;
  • Підготовка пропозицій щодо запровадження дистанційної форми освіти;
  • Підготовка пропозицій щодо запровадження освітньо-професійних програм англійською мовою;
  • Активізація участі науково-педагогічних працівників кафедри в програмах академічної мобільності;
  • Сприяння стажуванню науково-педагогічних працівників кафедри в закладах вищої освіти в Україні та за її межами;
  • Промоція освітньо-професійних програм кафедри в медійному просторі.
  • 5.2. Напрями розвитку кафедри у сфері наукової та науково-технічної діяльності:
    • Продовження виконання тем науково-дослідної роботи, що зареєстровані в установленому порядку;
    • Підготовка пропозицій щодо перспективної тематики наукових досліджень зі спеціальності 017 Фізична культура та спорт;
    • Забезпечення підтримки проведення наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням потреб суспільства та Університету;
    • Сприяння публікаційній активності науково-педагогічних працівників кафедри;
    • Підготовка монографії «Тактика у сучасних олімпійських спортивних єдиноборствах»;
    • Укладення та реалізація угоди про науково-технічну, дослідницьку, освітню та демонстраційну співпрацю з  Науково-дослідним центром сучасної кінезіології;
    • Активізація науково-дослідної роботи студентів, залучення здобувачів вищої освіти до виконання наукових досліджень плану науково-дослідної роботи Університету;
    • Продовження активної участі науково-педагогічних працівників, аспірантів і докторантів у міжнародних наукових конференціях;
    • Опрацювання можливості проведення на базі кафедри міжнародного наукового заходу;
    • Активізація підготовки та реалізації спільних міжнародних наукових проектів, а також участі у міжнародних грантових проектах;
    • Промоція наукової та науково-технічної діяльності кафедри в медійному просторі.

5.3. Напрями розвитку кафедри у сфері спортивної діяльності:

  • Участь науково-педагогічних працівників кафедри та здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти у консультуванні тренерів та спортсменів;
  • Участь науково-педагогічних працівників кафедри та здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти в професійній орієнтації членів збірних команд України з метою залучення їх до навчання в Університеті
  • Співпраця з федераціями видів спорту з питань проведення актуальних прикладних наукових досліджень;
  • Промоція спортивної діяльності кафедри в медійному просторі.
  • 5.4. Напрями розвитку кафедри у сфері виховної діяльності:
  • Формування національної свідомості, розвиток почуття гідності, самоповаги, формування у особистості патріота та громадянина;
  • Збереження та примноження українських традицій, шанобливого ставлення до українських свят та державної символіки;
  • Формування політичної, правової та комунікативної культури;
  • Формування поваги і любові до своєї землі, свого міста, до Університету;
  • Формування свідомого, творчого ставлення до праці, навчання, оволодіння професією;
  • Виховання культури поведінки студентів в Університеті, гуртожитках та за їх межами;
  • Розвиток самостійності та ініціативності у студентів, залучення їх до активної участі у громадському житті;
  • Промоція діяльності кафедри та Університету в медійному просторі
  • 5.5. Напрями розвитку кафедри у сфері кадрового забезпечення:
  • Створення сприятливих умов науково-педагогічним працівникам для високоефективної інтеграції дослідницької та викладацької діяльності;
  • Стимулювання науково-педагогічних працівників до здобуття ступеня доктора філософії, наукового ступеня доктора наук, вчених звань доцента та професора:
  •  

5.5.3.1. Здобуття ступеня доктора філософії – викл. Михальчук С.А.;

5.5.3.2. Здобуття ступеня доктора філософії – викл. Лазурко Ю.М.;

5.5.3.3. Здобуття наукового ступеня доктора наук – доцент Хіменес Х.Р.;

5.5.3.4. Отримання вченого звання доцента – д-р філософії Наконечний Р.Б;

5.5.3.5. Отримання вченого звання професора – канд.наук, доцент Антонов С.В. (п.3 розділу ІІ Порядку присвоєння вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам);

5.5.3.6. Підготовка докторської дисертації, вступ до докторантури – доцент Нерода Н.В.;

5.5.3.7. Обгрунтування теми та виконання докторської дисертації – доцент Смирновський С.Б.

 

 

▶ ДИСЦИПЛІНИ КАФЕДРИ

Розгорнути більше

Бакалаврат

Вступ до спеціальності (основна дисципліна)

Загальна теорія адаптивного спорту (ФТтаР – вибіркова дисципліна)

Загальна теорія адаптивного спорту (ФКіС – основна дисципліна)

Загальна теорія підготовки спортсменів (основна дисципліна)

Загальна теорія професійного спорту (основна дисципліна)

Олімпійський і професійний спорт (основна дисципліна)

Олімпійський спорт (основна дисципліна)

Основи теорії і методики спортивного тренування (основна дисципліна)

Магістратура

Адаптивна фізична культура і спорт (основна дисципліна)

Адаптивний спорт (основна дисципліна)

Деонтологія професійної діяльності в АС та СВВ (основна дисципліна)

Організація науково-дослідної роботи у фізичній культурі та спорті (основна дисципліна)

Основи антидопінгового контролю у спорті (основна дисципліна)

Підготовка національних збірних команд до Олімпійських ігор (основна дисципліна)

Професійний спорт (основна дисципліна)

Система підготовки спортсменів (основна дисципліна)

Теорія і методика спорту вищих досягнень (вибіркова дисципліна)

– Практикум ФКіС (вибіркова дисципліна)

– Практикум з видів адаптивного спорту за нозологіями (АС та СВВ) (вибіркова дисципліна)

Аспірантура

Методологія наукового дослідження та наукової діяльності (основна дисципліна)

Система підготовки спортсменів у сучасному спорті вищих досягнень (вибіркова дисципліна)

Теорія і методика фізичної культури і спорту (основна дисципліна)

 

▶ ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

Розгорнути більше

Викладачі кафедри активно займаються профорієнтаційною роботою доносячи важливість вищої спортивної освіти юним спортсменам, задля очікуваного приросту студентів ЛДУФК ім. Ів. Боберського у майбутньому.

Антонов Сергій Васильович проводив профорієнтаційну роботу в КЗ СДЮШОР “Електрон” ім. Богдана Кокота та Львівській обл. федерації зі стрільби з лука. В 2024 році до ЛДУФК ім. Ів. Боберського вступило – 3 особи.

Лазурко Юлія Миколаївна проводила профорієнтаційну роботу на базі клубу професійних єдиноборств Юніон. На даний момент троє студентів вже навчаються в ЛДУФК ім. Ів. Боберського.

Смирновський Сергій Борисович проводив профорієнтаційну роботу з спортсменами, які навчаються в дитячо-юнацькій спортивній школа імені О. Демʼянюка. В 2024 році на навчання вступили двоє осіб.

Михальчук Соломія Андріанівна проводила профорієнтаційну роботу зі спортсменами в наступних організаціях: ГО ” Львівська обласна федерація самбо та рукопашного бою”; ГО “Львівська обласна федерація самбо”; ГО “Львівська обласна федерація рукопашного бою”; ММА центр Львів; СК “Одіссей”; СК “Антей” та СК “Хануман”. Троє спортсменів завдяки цьому поповнили ряди студентів ЛДУФК ім. Ів. Боберського у 2024 році.

Наконечний Роман Богданович проводив профорієнтаційну роботу з юними футболістами в КЗ ДЮСШ “Карпати”. Вступили в ЛДУФК ім. Ів. Боберського п’ятеро з них.

Прокрутка до верху